Het is al weer een tijd geleden… – deel XVI.

Ik zeg het niet nog eens. Ik zeg niet nog eens dat ik me voorneem om regelmatig elke week hier wat nieuws te melden. De kans is groot dat het er toch niet van komt.

Niet dat ik nou zo weinig nieuws te melden heb of met een creatieve inzinking te kampen heb; integendeel, ik zal hieronder straks het een en ander vertellen over waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest. Nee, het is meer dat ik met een existentiële crisis zit over bloggen. Je kent het wel.  Dat je met vragen zit als, ‘Waarom zou iemand mijn blog lezen?’,’Zijn mijn blogposts wel interessant, entertaining, relevant voor iemand voor wie ik een vreemde ben?’…

Bovendien, oorspronkelijk was het mijn bedoeling om mijn blog in te zetten als platform om mijn tekeningen te kunnen laten zien, maar daar heb ik inmiddels wel betere voor (Facebook, Instagram, Tumblr…). Wat voegt-ie dan nog toe?

Maar speciaal voor de paar geïnteresseerden, die geïnteresseerd zijn in het verhaal achter de tekeningen, hier gaat-ie dan…

Een maand of twee, drie geleden had ik iets van: ik wil mijn tekenvaardigheid naar een hoger niveau tillen. Daartoe eerst terug naar de basics, besloot ik. Ik ben toen begonnen met het leren tekenen van bomen en stenen, enerzijds als eerste oefening in het tekenen van landschappen en achtergronden, anderzijds als voorbereiding op de beloofde projecten.

Na weken routinematig oefenen had ik wel weer eens zin om cartoonfiguurtjes te tekenen. Ik ben toen maar op Fiverr werk (klusjes) gaan aanbieden, waardoor ik er ook nog voor betaald word. Niet veel, maar dat hoeft ook niet.

Iosua, ladies' men, cartoon, illustration, dancers, drunks

En verder; ik ben tegen beter weten weer mee gaan doen met 99designs-wedstrijden. Een handjevol maar, maar achteraf nog steeds te veel. Want veel tijd kwijt, en het heeft me, op twee finaleplaatsen na, weer niets gebracht. Nou ja, dat is niet helemaal waar. Het heeft me doen experimenteren met tenminste voor mij nieuwe tekenstijlen.

Iosua, cartoon, illustration, butterfly photographer, child photographerEn dat was het zo ongeveer. Tot binnenkort?