Storyboarding

‘kHeb eindelijk weer wat concreet nieuws te melden…

De afgelopen, zeg, 24 uur heb ik storyboards gemaakt voor Van Vlier Media, een awesome audiovisueel bedrijf.  Een toffe ervaring op zich, maar ook een waardoor ik meer zicht heb gekregen op wat mijn mogelijkheden zijn als tekenaar en wat mijn beperkingen. Zo weet ik nu bijvoorbeeld dat sneltekenen een kunst op zich is, die ik niet down heb. Maar toch is er kennelijk een markt voor mijn trage stijl…

Van Vlier Media (2014)

Het is niet mijn bedoeling daar zelfgenoegzaam over te doen. Ik begin er alleen maar over omdat, als je me een maand geleden had gezegd dat ik nu storyboards zou maken voor een commercieel bedrijf, no less, ik je vierkant uitgelachen had. (Ik was zo gefixeerd op editorial cartooning en comic art, en zo.) Dat geeft mij te denken. Hoeveel meer zouden er zijn die eenzijdig en met oogkleppen op hun talent ontwikkelen? (Not that there’s anything wrong with that.)

Leave a Reply

