Week in review

Iosua, cartoon, welder, bull, sommelier, stier, lasser, draak, dragon
Ik heb de afgelopen week aan een hoop tekenwedstrijden meegedaan op 99designs en Designcrowd (onder andere met bovenstaande tekeningen), en zelfs een paar keer de finale gehaald. Ik heb hier drie dingen uit geleerd.

Eén, het zijn niet altijd de mensen met het technisch-beste die winnen; vaak wint er iemand met een kloteontwerp.

Twee, daarmee samenhangend, er wordt te veel vals gespeeld (onderling jatwerk, gebruikmaking van stockfoto’s…).

Drie,  zakelijke ontwerpen zijn duidelijk niet mijn ding; ik kan echt alleen maar lelijke, excentrieke poppetjes tekenen. (Goed, het mag gezegd: ik kan eindelijk langzaamaan ook lieve poppetjes tekenen; zie afbeelding hieronder.) Ik zie mezelf dus niet snel of misschien wel nooit winnen. (Trouwens, er zijn er met meer talent dan ik die na tachtig wedstrijden pas ook twee keer gewonnen hebben!) 

Maar ook al is het rendement in principe negatief, toch betrap ik mezelf erop dat ik hongerig blijf naar meer.  Ik zei het al in een eerdere post,  het werkt uitstekend om jezelf te dwingen tot gerichte actie.

Leave a Reply

