Flight of Icarus

Ik ben nu sinds een week als ‘designer’ actief op crowdsourcing ontwerpservices als 99designs. Je kunt daar meedoen aan honderden teken- en ontwerpwedstrijden mét een geldprijs.Dat is leuk zolang je niet meedoet om het winnen. Want winnen zul je nooit (of tenminste uiterst zelden). Probleem is namelijk dat er vaak geen betaalgarantie is, waardoor opdrachtgevers zelfs ná alle – soms wel tientallen – ingediende ontwerpen gezien te hebben zich nog op het laatste moment mogen terugtrekken. Dan is er nog het probleem van andere ontwerpers die met jouw ontwerp aan de haal gaan zodra ze merken dat jouw ontwerp in de smaak valt.

Waarom ik tóch blijf meedoen? Nou, zoals ik zei, je moet niet meedoen om het winnen. Ik doe mee omdat ik op deze manier mezelf dwing om, onder deadlines, nieuwe teken- en kleurtechnieken te proberen of figuren of dingen te tekenen die ik normaal die ik normaal nooit zou tekenen. Case in point: Iosua (2014); Australian eagle; drawing; illustration; arend; tekening; illustratie

Leave a Reply

