Tet & Toeter vallen opnieuw Polen binnen

Karwats, Iosua (2014)

Het begon als een grap. Ik zei tegen Marco, mijn partner-in-crime, dat ik moe werd van Fokke & Sukke. Waarom? Omdat die cartoons totaal, totáál niet grappig zijn. Toch zijn ze populair. En niet zo’n beetje ook. En nu moet ik zeggen, daar ben ik stiekem eigenlijk best blij mee. Het toont namelijk aan dat er een markt is voor niet-grappige cartoons, en dán is er dus ook een markt voor onze cartoons. Maar enfin.

Ik nam me voor om een parodie te maken onder het mom van, iedere idioot kan zoiets maken. En ja hoor! binnen een uurtje, of zo, had ik d’r af. De eerste (en voorlopig nog enige) Tet & Toeter was een feit.  Ik deelde ‘m op Facebook. Hij werd goed ontvangen. Ik weet nog steeds niet of m’n vrienden ‘m leuk vonden om de parodie of om de cartoon op zich zelf — of misschien om allebei. Het maakt ook eigenlijk niet uit…

Ik ben nooit echt te spreken geweest over de cartoon. De tekst was (is) geniaal. Maar de tekening — die zag er niet uit. Logisch natuurlijk, het was een rush job. Dus het kon niet anders of ik zou ‘m vroeg of laat opnieuw maken. Gisternacht was het eindelijk zo ver. De kop was er al snel af. Maar inmiddels ben ik bijna een dag verder, en nog is het einde niet in zicht. Máár, het gaat er beter uitzien dan ik ooit had mogen verwachten.

Maar waarom al die moeite? — op deze manier schiet het z’n eigenlijke bedoeling compléét voorbij. Dat is ook zo, dat is ook zo…

Leave a Reply

